E-shop E-rik - Koncept Hradec Králové
Produkt E-SHOP
je univerzální internetový obchod, který reálně vydělává!

Popis částí eshopu.

Administrace e-shopu

Uživatelsky příjemné administrační prostředí, které umožňuje nastavení vlastních pohledů zobrazení, pořadí sloupců a filtrů na vyhledávání. Pracovník má tak aplikaci zobrazenou podle vlastních představ a požadavků, což výrazně urychluje jeho práci se systémem. Pokud uživatel požaduje rozšíření a doplnění některých funkcionalit má možnost dokoupení příslušných modulů pro daný požadavek.

Ruční zadávání produktů (administrace produktů)

Uživatel má k dispozici správcovskou aplikaci, ve které může zadávat libovolné položky svého internetového obchodu. Může tak jednoduše přidávat, aktualizovat a mazat jakékoliv produkty. Zároveň u každého z nich nastavovat ceny, popis, technické vlastnosti, informace o produktu, výrobce, způsoby dopravy. Součastně je možné produkt označit jako zobrazený nebo skrytý a všechny tyto informace vytisknout. Každé zboží může přiřadit do libovolné odpovídající kategorie. Po přidání jakékoliv produktu je automaticky online zobrazován v e-shopu.

Galerie obrázků

Ke každému produktu nebo kategorii je možné vložit URL odkaz na obrázek.

Administrace objednávek

Objednávky vzniklé v E-RIK je možné v rámci správcovské aplikace aktualizovat, upravovat a měnit jejich stav. V systému jsou uchovávány všechny vzniklé objednávky (přijaté, zpracovávané, vyřízené nebo archivní). Nad takto evidovanými objednávkami je možné vytvářet filtry pro výběr objednávek dle potřeb administrátora. Zákazníkovi je automaticky posílán e-mail s potvrzením objednávky.

Administrace zákazníků

Zákazníky registrované v e-shopu E-RIK je možné editovat přes správcovskou aplikaci. U každého z těchto zákazníků se zaznamená každá jeho objednávka zboží. Informace o těchto zákaznících je možné tisknout nebo exportovat do formátu XLS.

Kategorizace produktů

Kategorie v e-shopu E-RIK mají neomezenou hierarchickou strukturu. Uživatel tak může vytvářet libovolný počet kategorií s neomezeným množstvím dalších podkategorií zboží podle současné potřeby.

Historie zákazníka a jeho objednávek

Každý přihlášený zákazník, má možnost sledovat aktuální stav své objednávky a možnost prohlížet si detailní historii již realizovaných objednávek. Zde je možné také měnit nastavení jeho účtu (jméno, adresa dodání, číslo účtu, heslo a login).

Nákupní košík

S nakupováním je spojena funkcionalita inteligentního košíku. Aniž by o tom zákazník vůbec věděl, má při přihlášení do systému k dispozici přenosný košík. Pokud začne vytvářet objednávku například v práci, má po přihlášení doma na jiném počítači všechno vybrané zboží ve svém košíku a nic tak nezapomene objednat. Skryté chování má i košík nepřihlášeného zákazníka, který se neztratí při zavření internetového prohlížeče. S tímto modulem také souvisí zajímavá funkcionalita zvláštního modulu k dokoupení „třídění obsahů košíků přihlášeného a nepřihlášeného zákazníka“.

Vyhledávání produktů podle názvu

Pro jednodušší a rychlejší nalezení zboží zákazníkem slouží funkce na vyhledávání produktu podle jeho názvu. Zákazník zadá do vyhledávače název produktu, který hledá a systém vypíše všechny produkty, které mají v názvu obsažené zadané slovo.

Možnost odlišné fakturační a dodací adresy

E-shop E-RIK umožňuje zadání různých typů adres. Někteří zákazníci jistě tuto funkcionalitu rádi uvítají. Například zboží koupené na firemní fakturu si mohou nechat poslat do hotelu na dovolené nebo na jiné určené místo a zboží tak začít využívat okamžitě po doručení.

Způsoby platby

Základní verze e-shopu E-RIK SCOOTER umožňuje zákazníkovi využít pouze platby za zboží HOTOVĚ nebo na DOBÍRKU. Dokoupením dalších modulů je tak možné využívat další možné způsoby platebních metod jako jsou například platba PAY-PAL, PAY-SEC, PAY-MUZO, bankovním převodem nebo splátky CETELEM.

Způsoby dodání

Základní verze e-shopu E-RIK SCOOTER umožňuje zákazníkovi jako způsob dodání využít osobní odběr v jedné kamenné provozovně nebo si nechat zboží poslat Českou poštou. Dokoupením dalších modulů je možné využívat osobního odběru ve více kamenných pobočkách, služeb PPL, DHL, vlastního dopravního systému nebo různých jiných kurýrních společností.

Definice cen balného a poštovného v závislosti na dopravě a způsobu dodání

V administrátorské aplikaci e-shopu E-RIK jsou nastaveny číselníky pro stanovení výše balného a poštovného na základě vybraného způsobu platby a dodání zboží. Tyto hodnoty se automaticky promítají do vytvořené objednávky. Základní verze e-shopu E-RIK SCOOTER umožňuje definovat ceny objednávky pouze ze základního způsobu plateb (HOTOVĚ nebo na DOBÍRKU) a způsobů dodání (osobní odběr v jedné kamenné pobočce nebo Českou poštou).

Seo ready

Jednou z klíčových vlastností každého internetového projektu je schopnost být na předních místech vyhledávání ve vyhledávačích. Úplným základem této komplexní problematiky je správně napsaný web, což zahrnuje validní XHTML kód, tzv. lidské odkazy, klíčová slova, zkrácené popisky a spoustu dalších prvků optimalizace. Takto navržený je i E-RIK a nese tím označení portálů SEO-ready. Jednotlivé SEO parametry jsou zpětně monitorovány a vyhodnocovány profesionálními nástroji od společnosti Google.

Česká jazyková mutace

Základní verze e-shopu ERIK SCOOTER je podporována pouze v české variantě.

Provoz obchodu v jedné měně

Základní verze e-shopu E-RIK SCOOTER má k dispozici pouze jednu měnu pro obchodování. V případě požadavků na vícejazyčný elektronický obchod je nutné dokoupení dalšího modulu „Evidence zboží v různých měnách“.

Kroky k realizaci objednávky

V základní verzi e-shopu E-RIK SCOOTER je klasicky k dispozici po přesunutí zboží do košíku potvrzení platby ve třech základních krocích. V případě požadavků například na potvrzení platby v jednom kroku je tato funkcionalita dostupná po dokoupení modulu „Zrychlená realizace objednávky“.

Zobrazení produktů

V základní verzi e-shopu E-RIK SCOOTER je zboží zobrazováno ve velkém zobrazení s obrázkem daného produktu. V případě požadavků například na tabulkový nebo řádkový výpis je tato funkcionalita dostupná po dokoupení modulu „Tabulkový výpis“.

Statistika obchodu

Základní verze e-shopu E-RIK SCOOTER poskytuje statistické přehledy o provozu e-shopu i efektivitě marketingu. Pro tyto účely je v e-shopu E-RIK využíváno služeb Google Analytics. Díky této funkci je možné sledovat, které produkty se nejlépe prodávají a lépe tak synchronizovat skladovou politiku, zlepšit marketing a mnoho dalších důležitých aktivit ke zlepšení Vaší pozice na trhu.

Tisk fakturačního nebo dodacího listu

E-shop E-RIK umožňuje na základě vzniklých objednávek, které se nacházejí ve stavu realizace, vystavit faktury nebo případně i dodací listy.

Doporučené produkty

Administrátorská část aplikace e-shopu E-RIK umožňuje uživateli definovat produkty, které mají funkční souvislost a jsou tímto způsobem zákazníkovi doporučovány. Pokud si tak vybírá jedno zboží, může se podívat, jaké další zboží si může koupit k němu. Nestane se tak, že by si například k vysavači zapomněl koupit prachové pytlíky (když pomineme skutečnost, že většinou základních 10 pytlíků je součástí nového balení).

Doporučené produkty v nákupním košíku

Tento modul slouží pro podporu prodeje souvisejících produktů přímo v nákupním košíku. To znamená už při objednávání zboží. Pokud si zákazní vybere některý produkt a umístí jej do košíku, v nabídce (například po stranách webové stránky) se mu zobrazí všechny produkty, které s jeho vybraným produktem souvisí a mohl by si také koupit.

Podobné produkty

Uživateli může nadefinovat produkty, které jsou podobné nebo skoro stejné jako zadaný produkt. Je tak možné nastavit zboží, které si zákazník může koupit, pokud zrovna jeho vybrané není na skladu.

Možné příslušenství

Podobně jako modul souvisejících produktů pracuje tento modul. K danému produktu je možné přiřadit několik možných druhů příslušenství. Zákazník si tak například k mobilu koupí rovnou druhou nabíječku a nemusí tento produkt složitě vyhledávat v jiné kategorii.

Zvýraznění produktů: AKCE, TIP, NEJPRODÁVANĚJŠÍ ...

Nedílnou součástí administračního rozhraní je i správa speciálních propagačních (PROMO) boxů jako Top 10, Nejprodávanější produkty, Akce, krátké recenze, reklamní bannery s odkazem apod. V administrativní části lze nastavit řada parametrů od umístění, obsah až po časovou platnost.

Bannery

Dalším důležitým a velmi používaným modulem je vkládání reklamních bannerů. Bannery je možné vkládat na jakékoliv místo v e-shopu.

Speciální nabídka v kategoriích

Tento modul umožňuje zobrazení speciálních propagačních akcí u jednotlivých kategorií. Pokud tak zákazník vyhledá například kategorii notebooků, zobrazí se mu to této kategorie akce pouze na tento druh zboží.

Slevové skupiny zákazníků

Pro podporu „business to business” marketingu nabízí E-RIK modul slevových skupin zákazníků. Ten umožňuje administrátorovi, v souladu s obchodní politikou firmy, přiřazovat zákazníky do pevně definovaných slevových skupin. Jiný možný přístup je nastavování individuálních slev. Po přihlášení do obchodu vidí zákazník přehledně již všechny ceny produktů ponížené o procento své slevové skupiny.

Vlastnosti produktů

Pro každý produkt, či kategorii produktů lze definovat parametry, které jsou potom v e-shopu E-RIK nabízeny a zobrazovány jako výběrová kritéria zákazníkovi. S tímto modulem úzce souvisejí moduly „Vyhledávání zboží podle přesně zadaných kritérií“ a „Porovnávání vybraných produktů“.

Vlastní editování číselníků - stavy objednávek

Administrátor může dle svého uvážení definovat stavy objednávek, ve kterých ještě zákazník může provést úplné zrušení. Obdobně užitečné je slučování objednávek pro případy, kdy zákazník chce doobjednat zboží při jednom poplatku za dopravu.

Generování produktového katalogu či ceníku

Uživatel má možnost vygenerovat z e-shopu E-RIK produktový katalog nebo ceník. Výběr produktů pro generování ovlivní vhodně zvolenými filtry. Nemusí tak vytvářet a přepisovat ručně ceníky nebo katalogy, ale může vygenerovat jednoduše ceník nebo katalog z libovolného zboží z elektronického obchodu. Tento modul je nutné se zákazníkem dohodnout individuálně.

Zrychlená realizace objednávky

V základní verzi e-shopu E-RIK SCOOTER je klasicky k dispozici po přesunutí zboží do košíku potvrzení platby ve třech základních krocích. Pokud má zákazník zájem je možné dokoupit tento modul a spojit tak několik kroků objednávání do jednoho. Například vyplnění osobních údajů, překontrolování objednávky a konečné potvrzení spojit do jednoho formuláře.

Vodoznak

Pokud chcete zamezit například kopírování nebo jinému znehodnocení Vašich obrázků od zákazníků nebo jiných uživatelů e-shopu je možné přes obrázek vložit ochranný prvek. Takzvaný vodoznak může mít jakoukoliv grafickou podobu. Většinou se jedná o firemní logo.

Skupiny produktů

Pro potřeby většiny e-shopů je k dispozici modul pro nadefinování různých typů jednoho produktu. Například jeden typ trička může mít více velikostí, ale také více barev. Každý z těchto typů vystupuje v e-shopu jako samostatný produkt.

Aktualizace cen v kategoriích

Tento modul slouží pro hromadnou aktualizaci cen v daných kategorií. Je tedy možné například hromadně zvýšit ceny o 5% u všech produktů v kategorii 17 palcových notebooků. Pokud tedy na trhu stoupnou ceny některých komponent, můžete jednoduše tyto kategorie hromadně zdražit.

Upozornění na zboží štítkem

Tento modul souvisí s modulem „Zvýraznění produktů: AKCE, TIP, NEJPRODÁVANĚJŠÍ“. Podobně jako u tohoto modulu se může grafickou záložkou zobrazovat informace, jestli je produkt nový, je na něj vypsaná zrovna nějaká akce, jestli je zařazen v kategorii nejprodávanější nebo jiné administrátorem vybrané akce. Pokud se zákazník nachází ve výpisu nějakého zboží z kategorií, má přesto přehled o těchto akcích.

Bonusy z nákupu

Tento modul slouží pro bonusové nákupy pro zákazníky, kteří ve Vašem e-shopu často nakupují. Při každém nákupu se zákazníkovi přičte na jeho účet bonusová částka, kterou může kdykoliv během příštích nákupů čerpat.

Napište nám

Každý majitel dobře prosperujícího e-shopu si je vědom, že komunikace se zákazníkem je jedna z nejdůležitějších součástí obchodní politiky. K tomuto účelu slouží tento modul. Pokud bude mít zákazník nějaký dotaz, může Vám ho odeslat pomocí kontaktního formuláře a Vy mu následně odpovědět.

Srovnávače cen

Konkurenční boj dnešních e-shopů se odehrává hlavně na poli nejnižších cen. Zákazníci využívají portálů srovnávačů cen a vybírají si e-shop právě s nejnižší cenou na trhu. Tento modul zajišťuje export produktů na tyto srovnávače cen. Nejznámějším je bezesporu Zboží.cz nebo Heuréka!.

Heuréka – ověřeno zákazníky

Speciálním doplňkovým modulem k modulu „srovnávače cen“ je napojení na systém ověřeno zákazníky. Základem pro tento modul je registrace na tomto nákupním rádci a tedy zakoupení základního modulu. Při objednávce zákazníkem se odešlou informace o objednaném zboží a do 10 dnů přijde zákazníkovi dotazník s otázkami o spokojenosti s daným obchodem a jeho službami. Pokud má e-shop hodně dobrý ohlasů a spokojených zákazníků, je zajištěna vyšší pozice při vyhledávání. Heuréka – ověřeno zákazníky

Odkud k nám

Tento zajímavý modul slouží pro zjištění, odkud na naše stránky zákazník přišel. Aby bylo sledování objektivní, je sledován pouze takový zákazník, který dokončil objednávku a koupil si na e-shopu nějaké zboží. Hned po dokončení objednávky je v administračním prostředí vidět odkaz, kde Váš e-shop vyhledal. Tento modul je jistě zajímavý pro související SEO optimalizaci.

Sociální sítě

Zajistíme Vám i napojení na sociální sítě. Nejznámějšími jsou bezesporu Facebook, Twitter a LinkedIn.

Import obrázků

Tento modul dává možnost nahrávání vlastních obrázků z klientského počítače přes administrační rozhraní na server, kde běží e-shop E-RIK. Proces přenosu probíhá přes vysoce zabezpečený protokol SFTP.

Jádro systému

Robustnost celého systému zajišťují moderní technologie Java a Microsoft. NET, ve kterých byl E-RIK vytvořen. Webová i administrativní část obchodu komunikují přímo s centrální databází.

Novinky

Modul novinky jsou pro aktuální zprávy uživatele zákazníkům. Může tak jednoduše informovat například o rozšíření sortimentu, nově otevřené kamenné prodejně, soutěži o zajímavé ceny a mnoho dalších zajímavých zpráv.

Zobrazení historie cen pomocí Grafu

Tento jistě zajímavý modul slouží pro grafické zobrazení cen zobrazeného výrobku z historického hlediska. Zákazník tak přehledně může sledovat například za poslední rok, jak se měnila cena produktu, o který se právě zajímá.

Odesílání emailů zákazníkovi

Tento modul zajišťuje odesílání e-mailů podle předem dohodnuté šablony zákazníkovi s informacemi o jeho objednávce. Pokud objednávka změní svůj stav například na expedovaná, odešle se zákazníkovi email s informací o právě probíhajícím zasílání zboží na uvedenou adresu. Zákazník tak má úplný přehled o jeho objednaném zboží.

Přístup řízení práv

U větších e-shopů je v dnešní době nemožné, aby celý e-shop spravovala jedna osoba. Ve většině případů má majitel několik zaměstnanců, kteří zajišťují plynulý chod obchodu. Například plnění e-shopu produkty zajišťuje jedna osoba a o finance se stará jiná osoba. Proto je důležité mít možnost nastavit různá práva pro různé zaměstnance, aby nedošlo ke smazání nebo jiného poškození elektronického obchodu.

Statistika

Základní verze e-shopu E-RIK umožňuje využití statistické analýzy napojením na služby Google Analytics. Tento modul byl speciálně vyvinut pro účely statistického zkoumání a plánování na základě historie objednávek a evidence produktů. Majitel elektronického obchodu tak přesně může zjistit, jaké zboží se nejvíce prodává a nastavit tak cenovou politiku. Předběžně je tak možné nastavit i dokupování zboží na sklad podle zájmu kupujících a zbytečně nemít na skladě zboží, o které není žádný zájem. Statistiky je možné vytvářet na jakékoliv období (rok, čtvrtletí, měsíc, týden, den v týdnu, období od-do), pro jakékoliv způsoby platby nebo dopravy, pro jakýkoliv stav objednávky a typ měny. Pro každý výběr je možné vytvořit statistiku nebo graf, exportovat záznamy do formátu xls nebo rovnou vytisknout.

Tisk přehledů a číselníků v administračním prostředí

A administračním prostředí je možné pomocí tohoto modulu vytisknout uživatelem vybrané přehledy nebo přímo vybrané záznamy.

Možnost evidence zboží v různých měnách

Tento modul umožňuje uživateli provoz e-shopu E-RIK v libovolně zvolených měnách v neomezeném množství.

Realizace e-shopu v jiném jazyce

Kompletní zobrazení e-shopu v cizím jazyce.

Hodnocení produktu

U každého produktu je možnost přidat hodnocení uživatelů podle jejich spokojenosti s daným produktem. Hodnocení je graficky zobrazeno pomocí barevných hvězdiček. Celkový počet hvězdiček určuje administrátor. Pokud je hvězdiček 5 a uživatel zaškrtne všechny, znamená to stoprocentní spokojenost s produktem.

Diskuse k produktu

Pro další zatraktivnění e-shopu může být ke každému produktu vedena diskuze zákazníků. Administrátor má k dispozici nástroje, aby mohl celou diskuzi pohodlně moderovat. Podle zkušenosti zákazníků s daným produktem se řídí většina ostatních zákazníků.

Slevové kupóny

E-shop E-RIK umožňuje zákazníkovi využívat slevové kupony na zboží. Tyto kupóny mohou vznikat na základě bonusového systému, samotného e-shopu E-RIK nebo mohou mít charakter jednorázových akcí. Pokud tedy zákazník nakoupí zadané zboží, automaticky mu je ze systému poslán e-mail s kódem slevového kuponu. Slevový kupon může využít během příštího nákupu. Administrátor může zadávat různé nastavení pro slevové kupony. Například platnost od-do, cenu při které je kupon zaslán, hodnota daného kuponu. Všechny vystavené i použité slevové kupony jsou evidovány v administračním prostředí.

Akce jeden produkt plus druhý zdarma nebo za polovic

Pokud zákazník využije inzerovanou akci, promítnou se podmínky, které má akce definovány přímo do vytvořené objednávky. Může například k některému produktu dostat druhý za velmi malou částku. Nebo k tomuto produktu si vybrat například ze tří produktů zdarma, pokud se jedná o velmi levné produkty. Všechny tyto kombinace akcí a slev zadává administrátor a přilákat tak do svého e-shopu další zákazníky.

Multi-level marketing

Další praktikou pro zatraktivnění B2B obchodu je systém bonusů známý jako „dvouúrovňové letadlo“. Každý zákazník může sám zaregistrovat do obchodu další, jemu podřízené, zákazníky. Pokud tito zákazníci dokončí objednávku, systém automaticky přičte finanční bonus nadřazenému registrátorovi.

Registrace k odběru novinek

Při registraci si každý zákazník může individuálně zvolit, zda chce dostávat informace o novinkách v obchodě. Systém umožňuje rozdělit novinky do několika skupin. Zákazníkům se tak odesílají pouze emaily, o které má opravdu zájem.

Slučování objednávek

Funkcionalita tohoto modulu umožňuje zákazníkovi sloučit vytvořené objednávky, jedinou podmínkou pro sloučení objednávek musí být, že nebyly dosud realizovány. Pokud tedy zákazník zapomene ve své objednávce na některé zboží, může si vytvořit novou objednávku a spojit je do jedné, aby nemusel například platit 2 x poštovné.

Slučování košíků přihlášeného a nepřihlášeného uživatele

Tento modul navazuje a rozšiřuje funkcionalitu inteligentního košíku. Pokud zákazník začne vytvářet objednávku například v práci jako přihlášený uživatel a nestihne jí dokončit, má po přihlášení doma na jiném počítači všechno vybrané zboží ve svém košíku a nic tak nezapomene objednat. Pokud by se ale doma zapomněl přihlásit, nezobrazuje se mu již vybrané zboží a začne vytvářet objednávku znovu. V okamžiku znovu přihlášení tak má 2 rozpracované objednávky. Pomocí funkcionality slučování košíků tak může jednoduše přesunout libovolné zboží do jeho zvoleného košíku a druhý výběr ukončit.

Hlídací pes

U obchodů, které nemají veškeré zboží skladem, může být užitečnou funkcionalitou tzv. hlídací pes. Tento modu umožní registrovanému zákazníkovi k automatickému odběru informací o změnách na konkrétním produktu. Hlídané informace mohou být cena, dostupnost nebo stav skladem.

Automatické přihlašování uživatele

Zákazník má možnost při přihlášení zaškrtnout trvalé přihlášení k e-shopu (i po vypnutí PC). Zvýší se tak jeho pohodlí, protože nemusí znovu zadávat své osobní údaje.

Naposledy navštívené produkty

Jak už z názvu modulu vyplývá, slouží pro zobrazení posledně prohlížených produktů. Zákazník si například vybírá produkt a musí rozhodování odložit na pozdější dobu. Pokud se znovu vrací výběru, může si pomocí tohoto modulu prohlédnout produkty, které prohlížel naposledy.

Dostupnost na skladě a doba dodání

Pro pohodlí uživatelů Vašeho e-shopu je k dispozici funkcionalita zobrazení aktuálního stavu kusů daného zboží na skladě a očekávaná doba dodání daného produktu. Informace se zobrazuje na detailu produktu. Může mít jak textovou ale také grafickou podobu.

Tabulkové zobrazení produktů

Základní verze e-shopu E-RIK SCOOTER umožňuje pouze velké zobrazení produktu s obrázkem a popisem. Pro rychlejší vyhledávání zákazníků je možné dokoupit tento modul a zobrazovat tak produkty v tabulce jen s určitými atributy.

Nákup více kusů stejného zboží

Pro větší pohodlí zákazníků slouží pro případ, že by chtěli nakoupit více než jeden kus vybraného zboží, přepisovatelné pole formuláře. Standardně je v systému nastaveno počet kusů na 1. Pokud má tedy zákazník požadavek na objednání jakéhokoliv počtu zboží, není nic jednoduššího než toto číslo napsat do příslušného pole.

Filtr vyhledávání produktů - podle ceny

Pro vyhledávání produktů v e-shopu slouží různé filtry. Zákazník tak zadává kritérium, podle kterého se následně vyhledává daný produkt. Filtr vyhledávání „podle ceny“ umožňuje zákazníkovi vyhledávat produkty pouze v zadaném intervalu cen od minimální do maximální výše. Jednoduše tak vyřadí pro něj příliš drahé produkty.

Filtr vyhledávání produktů - podle výrobce

Druhým způsobem vyhledávání v e-shopu je vyhledávání „podle výrobce“. Někteří zákazníci preferují pouze výrobky od vyhlášených značek výrobců nebo chtějí mít všechno zboží od stejného výrobce. Jednoduše si tak zaškrtají pouze výrobce, od kterých si případně zboží chtějí nechat vyhledat.

Řazení podle ceny a názvu

Pro jednoduchou orientaci ve vybraných výrobcích je možné seřadit výpis zboží podle ceny nebo názvu vzestupně nebo sestupně. Zákazník tak má jednoduší přehled dalšího vyhledávání a rozhodování.

Výpis na stránku

Další užitečnou funkcionalitou pro výpis zboží je počet výpisů na stránku. Zákazník má možnost sám si zvolit kolik výrobků se mu bude zobrazovat na stránce.

Vyhledávání v popisu produktu

V základní verzi e-shopu E-RIK SCOOTER funguje vyhledávání produktů podle názvu. Zákazník zadá hledané slovo a vyhledají se mu výrobky, které dané slovo obsahují v názvu. Další užitečnou funkcionalitou je vyhledávání produktů v jejich popisu. Po zadání hledaného slova zákazníkem se vyhledávají produkty i ve všech popisech produktů.

Vyhledávání zboží podle přesně zadaných kritérií …

Tento modul umožňuje zákazníkovi přesné vybrání produktu pouze z nabídky podle předem zadaných kritérií. Například omezení vyhledávání na zadanou váhu, barvu, technické vlastnosti a mnoho dalších pro zákazníka důležitých vlastností, které by daný produkt měl mít. K tomuto modulu je důležitý mít zakoupený i modul „vlastnosti produktů“ pro možnost zadávání i zobrazení relevantních vlastností porovnávaných produktů.

Porovnání vybraných produktů

Pokud zákazník váhá například mezi dvěma nebo třemi produkty slouží pro tuto funkcionalitu modul porovnání. Nad vybranými produkty se provede srovnání podle zadaných parametrů. Například váha, rozměry, barva, technické informace, ale také cena. K tomuto modulu je důležitý mít zakoupený i modul „vlastnosti produktů“ pro možnost zadávání i zobrazení relevantních vlastností porovnávaných produktů.

Export dat do Excelu

V administračním prostředí je funkcionalita pro exportování dat do tabulkového formátu xls.

Import dat z objednávek do programu České pošty

Jednou z komunikací, kterou zprostředkovává e-shop E-RIK jsou exporty dat pro doručování zásilek České pošty. I základní verze e-shopu E-RIK SCOOTER nabízí tento způsob dopravy. Majitel e-shopu si může dokoupením tohoto modulu zjednodušit práci při objednávání dopravy. Z vybraných objednávek je možné provést export do požadovaného formátu pro následný import do webového prostředí České pošty. Nemusí tak znovu zadávat potřebné údaje o zákaznících, ale může jedním krokem provést objednávku na dané produkty daným zákazníkům hromadně.

Import dat z objednávek do programu PPL

Další komunikací, kterou zprostředkovává e-shop E-RIK jsou exporty dat pro doručování zásilek PPL. Pokud majitel e-shopu poskytuje způsob dopravy službou PPL může si dokoupením tohoto modulu zjednodušit práci při objednávání dopravy. Z vybraných objednávek je možné provést export do požadovaného formátu pro následný import do webového prostředí PPL. Nemusí tak znovu zadávat potřebné údaje o zákaznících, ale může jedním krokem provést objednávku na dané produkty daným zákazníkům hromadně.

Import bankovních výpisů a párování objednávek

E-shop E-RIK umožňuje nahrání dat bankovních výpisů. Na základě čísla objednávky dojde ke spárování objednávky a bankovního výpisu. Tato objednávka se dostane do stavu „uhrazeno“ a je možno přistoupit k expedování objednávky.

Import a export do ERP

Pokud majitel e-shopu využívá nějaký komplexní informační systém (například Helios Orange nebo Green) není problém vytvořit komunikaci mezi tímto systémem a e-shopem. Všechny objednávky, skladové listy, faktury jsou synchronizovány v obou systémech. Importy a exporty dat v e-shop E-RIK jsou vytvářeny vždy na základě požadavků konkrétního uživatele a ERP který používá.

Definice cen balného a poštovného podle více kritérií

Pro každou objednávku je možné kromě způsobu dopravy a platby zvolit také jiné podmínky, které ovlivňují konečnou výšku ceny. Je možné přidat jednu, dvě nebo jiný počet proměnných podle potřeby elektronického obchodu a požadavcích majitele. Cena způsobu dopravy je tak také závislá například na váze posílaného zboží. Systém okamžitě vyčíslí celkovou cenu za objednávku podle kombinace zadaných kritérií. Tímto mechanizmem je možné libovolně definovat cenovou politiku za dopravu. Díky tomuto modulu je možné také přidávat způsoby dopravy a platby.

Elektronický způsob platby PAY-MUZO (nově GP WebPay)

PAY-MUZO je jednou z platebních metod, které podporuje e-shop E-RIK. Při vytváření objednávky je po jejím potvrzení zákazník dočasně přesměrován na portál pro danou platbu, kde může ihned zadat uskutečnění transakce a zaplatit tak online svojí platební kartou. E-RIK zpětnou komunikací s online portálem automaticky informuje zákazníka o stavu jeho objednávky. V současné době jsou podporované platební karty typu MasterCard, Maestro, VISA a VISA Electron. Elektronický způsob platby platební kartou PAY-MUZO využívají banky ČSOB, Komerční banka, Raiffesenbank, Unicreditbank, Volksbank v České i Slovenské republice.

Elektronický způsob platby PAY-PAL

PAY-PAL je další z platebních metod, které podporuje e-shop E-RIK. Při vytváření objednávky je po jejím potvrzení zákazník dočasně přesměrován na portál pro danou platbu, kde může ihned zadat uskutečnění transakce a zaplatit tak online svojí platební kartou nebo v případě, že má u Pay-Pal vytvořen účet, může platit přímo z tohoto účtu. Pokud nemá dostatek finančních prostředků na tomto účtu může také zaplatit platební kartou. E-RIK zpětnou komunikací s online portálem automaticky informuje zákazníka o stavu jeho objednávky.

Elektronický způsob platby PAY-SEC

PAY-SEC je podobným platebním nástrojem jakým je PAY-PAL. Zákazník platí ze svého pay-sec účtu. Při vytváření objednávky je po jejím potvrzení zákazník dočasně přesměrován na portál pro danou platbu, kde může ihned zadat uskutečnění transakce a zaplatit tak danou částku ze svého pay-sec účtu. E-RIK zpětnou komunikací s online portálem automaticky informuje zákazníka o stavu jeho objednávky.

Platby na splátky CETELEM

Pro podporu splátkového prodeje disponuje E-RIK vazbou na CETELEM. Pokud tedy zákazník požaduje svoje zboží koupit na splátky CETELEM, je při vytváření objednávky po jejím potvrzení přesměrován na portál pro tento způsob platby. Všechny ostatní potřebné náležitosti a informace vyplňuje tam. V systému je zavedená funkcionalita „Výpočet splátek CETELEM“ na detailu zboží, která komunikuje přímo s portálem CETELEM. Zákazník si tak může předběžně vypočítat cenu zboží, pokud by použil splátky CETELEM.

Přidat do oblíbených

Možnost pro zákazníka přidat si vybraný produkt do oblíbených produktů v internetovém prohlížeči.